Könyvelés
könyvelő Budapest

Sürgető jelei annak, hogy könyvelőt kellene váltania

  • 2017. 11. 13. 12:04

Előfordult már önnel, hogy olyan érzése támadt, hogy a könyvelését végző vállalkozás nem látja el megfelelően a feladatát?

Mielőtt könyvelőt vált, gondolja át, hogy milyen dolgok okoznak önnek bosszúságot. Először tisztázza, hogy az elvárásai jogosak-e a könyvelését vezető céggel szemben, és csak utána döntsön valamelyik könyvelő iroda mellet.

Tünetek, amikor bizony túl sokáig nem kell gondolkodnia a váltáson, mert a helyzet vélhetően megérett:
  1. A könyvelője ritkán érhető el, akár telefonon, akár e-mailben történik a megkeresés.
  2. A könyvelést végző cég munkatársai nem ismerik a cége körülményeit, elvárásait és ennek hiányában nem végzik megfelelően a feladatukat.
  3. Nem tájékoztatják önt az esetleges jogszabályváltozásokról, nem segítenek kiaknázni a vállalkozása számára előnyös lehetőségeket, adókedvezményeket.
  4. Amennyiben kérdése van, akkor a könyvelését végző vállalkozás munkatársai nem állnak rendelkezésére, nem magyarázzák el az önt érdeklő dolgokat, vagy csak hiányos információkat adnak.
  5. Nem ügyelnek a bizonylatolás törvény által előírt formájára.
  6. Időnként elfelejtkeznek a bevallási határidőkről. Sőt esetleg a befizetési kötelezettségekről sem tájékoztatják önt.
  7. A bevallások leadásának teljesítését nem igazolják ön felé.
  8. A könyvelést végző cég nem rendelkezik érvényes felelősségbiztosítással, ami garanciát jelentene arra, hogy ha önnek kárt okoznak, akkor kárpótolni fogják.
  9. A könyvelési feladatokat olyan szoftveren végzik, aminek származása nem bizonyítható, tehát nem jogtiszta.
  10. Egyértelműen érződik, hogy nem naprakészek a jogszabályi változásokkal kapcsolatban.

Amennyiben ezek bármelyike, esetleg több tényező is előfordul a könyvelését végző céggel kapcsolatban, akkor érdemes minél hamarabb elgondolkoznia a könyvelését bonyolító vállalkozás lecserélésén.

Mire figyeljen oda, ha sor kerül a könyvelő iroda váltásra?
  1. Először mindenképpen sort kell kerítenie az előző szerződés felbontására. Amennyiben egyik fél sem ragaszkodik a felmondási időhöz, akkor rövid határidővel tud új szerződést kötni az ön által kiválasztott másik könyvelést végző vállalkozással.
  2. A szerződés felbontásakor az előző könyvelőjének kötelessége átadni a korábbi könyvelési anyagokat, főkönyveket, kartonokat és minden, a cége könyveléséhez kapcsolódó dokumentumot. Erről mindenképpen készítsenek átadás-átvételi jegyzőkönyvet.
  3. Amennyiben a mi cégünket választja könyvelése vezetésére, akkor a cégünk át fogja világítani az ön anyagait. Amennyiben a törvényi előírásoknak megfelelőek a dokumentumok, akkor gördülékenyen fog menni az átállás. Ha találunk hibákat, akkor felkeressük az előző céget és tisztázzuk a vitás kérdéseket, illetve javítjuk azokat.
  4. Cégünk írásbeli megállapodást köt önnel, melyben egyértelműen lefektetjük az egymással szembeni jogainkat és kötelezettségeinket, emellett a kötelező felelősségbiztosításunkat is be fogjuk önnek mutatni.
  5. Adjon elektronikus meghatalmazást cégünknek, hogy az illetékes hatóságoknál, illetve az önkormányzatnál jogszerűen tudjunk eljárni az ön cége nevében.

Akár új cége van, akár most szeretne váltani, akár Budapesten működik, akár vidéken, forduljon hozzánk bizalommal, ha a könyvelése miatt fáj a feje, mi megoldjuk a problémáját és mostantól nyugodtan fog aludni.

Várja Önt könyvelő irodánk Budapesten a 14. kerületben. Hívjon minket bizalommal!

Ajánlatkérés

Kérdése van? Várjuk hívását!

Mikula Zsuzsa közgazdász, mérlegképes könyvelő